اخبار سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی: ژوئن 2007 سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی

سلام

اخبار سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی

دراویش گنابادی

شنبه

سازمان بازرسی کل کشور از رسیدگی به پرونده دراویش گنابادی قم استنکاف کرد

سازمان بازرسی کل کشور ، پرونده دراویش گنابادی قم را که نسبت به سوء رفتارهای اداری و انتظامی در جریان حادثه تخریب حسینیه شریعت قم اقامه دعوی کرده بودند ، بایگانی کرد .

یکی از دراویش گنابادی قم در گفتگو با خبرنگار ایلنا ، با اعلام این مطلب ، گفت : پس از جریانات سوء اداری و انتظامی در جریان تخریب حسینیه شریعت قم به سازمان بازرسی کل کشور که وظیفه آن بازرسی تمامی دستگاه های دولتی و نظامی و انتظامی و اعلام موارد تخلف و سوء جریانات اداری به مقامات عالی‏رتبه نظام است ، طرح شکایت کردیم که این پرونده متأسفانه در این سازمان بایگانی شد و سازمان مذکور از رسیدگی به آن استنکاف کرد .
وی افزود : این اقدام سازمان بازرسی کل کشور در شرایطی صورت می گیرد که بر اساس ماده یک قانون تشکیل این سازمان ، سازمان بازرسی کل کشور به منظور نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در کشور و در اجرای اصل ۱۷۴ قانون اساسی وظیفه آن بازرسی تمامی دستگاه‌‏های دولتی و نظامی و انتظامی و اعلام موارد تخلف و سوء جریانات اداری به مقامات عالی‏رتبه نظام است .
به گزارش ایلنا ، همچنین مصطفی دانشجو که پروانه وکالتش به علت وکالت دراویش گنابادی قم از سوی مرکز امور مشاوران حقوق ، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه تعلیق شده است ، در نامه‌‏ای به رییس قوه قضاییه ، نسبت به تعلیق وکالتش اعتراض کرد .
در این نامه آمده است : اگر مرکز امور مشاوران قوه قضاییه که مدعی پرورش وکلای پرمحتواست ، نیم نگاهی به سوگندی که وکلا در آغاز پوشیدن کسوت پرافتخار وکالت می کند و تعهدی که این وکلا بر دوش خود نهاده‌ اند ، داشته باشد ، درمی یابد که وکیل بر اجرای عدل پافشاری می کند و در این جایگاه رفیع موضوع خود را بر پایه قدرت طرفین دعوی معین نمی کند و هم از این روست که فرشته عدالت را با چشمانی بسته به تصویر می کشند .
وی در نامه خود خطاب به هاشمی شاهرودی آورده است : وکلای مرکز امور مشاوران که خود جزیی از سیستم قضایی کشور به شمار می روند ، - متاسفانه آنچه در عمل مشاهده می شود - تا زمانی که وکیل قدرت هستند ، مشکلی ندارند اما آنگاه که می خواهند حجت خویش را تقدیم و داوران و دادرسان را دعوت به مبارزه با کژی های مخرب کنند و اعانت وکالت را در دفاع از مظلوم و علیه صاحبان قدرت به کار برند ، با دو خط نامه ، معلق می گردند . حضرتعالی به خوبی مستحضرید که وکیل در موضع دفاع از تامینات شغل قضا برخوردار است و برابر ماده ۱۷ لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری ، نمی‏توان وکیل را از منصب وکالت معلق کرد ، مگر به موجب حکم قطعی دادگاه انتظامی . کدام کیفرخواست از سوی دادسراهای عمومی و انتظامی علیه من صادر شده یا کدام مقام ذیصلاح تقاضای تعلیق مرا از مرکز امور مشاوران کرده که به راحتی بنده را بلاقید زمان و مدت ، از وکالت معلق کرده اند .
این نامه می افزاید : متاسفانه اینجانب به دلیل و ظاهرا به واسطه فشارهای موجود از سوی برخی نهادها ، در مقام دفاع از حقوق موکلین خود ، مورد نامهربانی آنها که تمایلات خویش را در مقابل نص قانون معتبرا اجرا می کنند ، قرار گرفته که قضاوت پیرامون آن نامهربانی را به جنابعالی می سپارم تا برای حفظ حیثیت نظام قضایی و پایبندی به قانون اساسی ، تصمیم مقتضی اتخاذ فرمایید .

منبع - خبرگزاری کار ایران ؛ کد خبر: 433111

برچسب‌ها:

سه‌شنبه

اختلال در روند کار وبلاگ

سلام
چنانکه قبلا اطلاع رسانی شده است از حدود یک ماه قبل دسترسی به نشانی سایت بلاگر ( ادیتور وبلاگ های بلاگ اسپوت ) دچار اخلال شده و آخرین خبر در این باره که تاکنون منتشر شده درس سایت ایتنا با عنوان « بلاگر بزرگ‌ترين و معروف‌ترين سايت سرويس دهنده وبلاگ جهان فيلتر شده است . » بوده است .
امروز بعد از این مدت بنحوی موفق شدیم واردی ادیتور وبلاگ ها شویم و مطالب قبلی را بروز نماییم ولی به خوانندگان و علاقه مندان توصیه می شود تا رفع کلی مشکل ، گروه خبری (خبرنامه) سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی را مرور نمایند یا در آن عضو شوند .
همچنین یک نشانی دیگر در سرویس دهنده دیگر برای رفع موقتی مشکل با نام اخبار گنابادیه ایجاد شده که در صورت عدم دسترسی به وبلاگ اصلی مطالب در آن منتشر خواهد شد .
با تشکر

برچسب‌ها:

درویش اقتصاددان

روزنامه هم میهن ؛ ۲ و ۳ تیرماه ۸۶ ؛ شماره ۳۳ و ۳۴ ؛ بخش گفتگو ؛ صفحه ۱۸
مصاحبه با دکتر بیژن بیدآباد قسمت اول : درویش اقتصاددان
مصاحبه با دکتر بیژن بیدآباد قسمت دوم : پشت پرده توقف پروژه لینک

برچسب‌ها: ,

اجرای محکومیت نقدی دراویش گنابادی در قم متوقف شد

به گزارش خبرنگار ایلنا ، با ارجاع پرونده ۵۴ نفر از دراویش گنابادی قم در رابطه با حوادث تخریب حسینیه شریعت قم به دادستانی کل کشور ، اجرای محکومیت های جزای نقدی ۴۵۰ ، ۹۰۰ و یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی این دراویش تا بررسی نهایی این پرونده در دادستانی کل کشور متوقف شد .
پیش از این چند تن از این دراویش گنابادی به خاطر تمکین در پرداخت محکومیت های مالی خود بازداشت و روانه زندان شده بودند که پس از چندی حبس آزاد شدند .
بر اساس این گزارش ، شعبه تشخیص دیوان عالی کشور نیز با بررسی لوایح ارسالی وکلای دراویش گنابادی قم ، ارجاع پرونده این دراویش برای بررسی را خواستار شده است .

منبع : خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها:

تکذیب خبر سفر جناب مجذوبعلیشاه به انگلیس و ایلام


سایت خبری فردا
روز چهارشنبه ۱۵ خرداد ۸۶ خبری با عنوان« تحرکات تازه دراویش گنابادی در استان ایلام » را منتشر کرده و سایت خبری عصر ایران نیز روز بعد آن را با عنوان « سفر رئیس دراویش گنابادی از انگلیس به ایلام » تکرار کرده است .

در این خبر به نقل از خبرنگار سایت فردا آمده که « رئیس دراویش گنابادی » از انگلیس به استان ایلام سفر کرده تا « فعالیت فرقه خود را انسجام بخشد » و این کار با « انتقاد شدید مسوولین و محافل مذهبی » آن استان مواجه شده است .

همه دنیا خبردار شدند که جناب دکتر نورعلی تابنده مجذوبعلیشاه اخیرا بیدخت بوده و به اجبار و به شکل آدم ربایی ایشان را به تهران باز گردانده اند . حال چطور شخصی که وقتی چند کیلومتر از منزلش دور می شود چنین اتفاقی برایش می افتد ، در این فاصله کوتاه « از کشور انگلیس به استان ایلام سفر کرده»>؟ که یعنی قبل از آن هم در انگلستان بوده است ؟
ایشان تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت که ربوده شدند در بیدخت بوده اند و مشکلشان هم با نهادهای امنیتی این بوده که می خواسته اند در منزل خود در بیدخت گناباد بمانند و آنها مخالف بوده اند . روز ۲ و ۳ خرداد هم که در تهران بوده اند و سخنرانی ایشان در منزلشان منتشر شده است . بعد از آن هم هفتگی چند بار در تهران ملاقات داشته اند و همگی ایشان را دیده اند . حال ایشان کی به انگلستان سفر کرده و کی بازگشته و کی به ایلام رفته اند و مجددا شب جمعه ۱۷ خرداد همگی ایشان را در تهران دیده اند ، دست اندرکاران سایت محترم فردا و عصر ایران باید جوابش را بدهند . ضمن اینکه ایشان در عمر خود هیچگاه به انگلستان سفر نکرده اند .

به این ترتیب این سوال به وجود می آید که منظور از انتشار چنین خبر کذبی چیست ؟
دون شان یک منبع خبری است که خبرنگاران یا تحلیلگران و مسوولین آن این اندازه بی خبر یا مغرض باشند . به نظر می رسد یا آقایان که علاقه به انشار اخبار خاصی دارند ، سلسله گنابادی را با سلسله دیگری اشتباه گرفته اند یا عمدا و با نیات خاصی به انتشار اکاذیب می پردازند .

برچسب‌ها: