اخبار سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی: دسامبر 2007 سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی

سلام

اخبار سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی

دراویش گنابادی

جمعه

برگزاری مراسم جشن عید غدیر

روز شنبه ۸ دی ماه برابر ۱۸ ذیحجه ؛ به مناسبت روز عید غدیر ؛ مراسم جشن در حسینیه امیرسلیمانی ؛ از ساعت ۸ صبح برگزار می شود.

برچسب‌ها:

یکشنبه

نامه سرگشاده جمعی از دراویش نعمت اللهی گنابادی گرمسار به رئیس جمهور

به نام آنکه جان را فکرت آموخت
ما بارگه دادیم این رفت ستم بر ما - بر قصر ستمکاران تاخود چه رسد خذلان
گله از همشهری

آقای رئیس جمهور
با سلام ما جمعی از دراویش شهرستان گرمسار و آرادان از سر صدق و صفا و قلبی شکسته و دلی دردمند مطالبی را حضورتان عرضه می داریم .
خدا رحمت کند مرحوم عموی بزرگ شما کربلایی محمد محسنی را ، که محرم با صدای طبل او به آرادان می آمد و طنین صدای طبل او آغاز تعزیه و مصیبت حضرت امام حسین (ع)را اعلام می کرد ، چه دل ها با آن صدا می شکست و چه اشک ها بر مصیبت حسین و عباس و اکبر وزینب و قاسم و ... جاری می شد . با صدای طبل او مهر حسین در دل کودکان آرادان جای می گرفت .
شگفتا ، که آن صدای طبل دل های عزاداران حسین را می شکست و اشک محبان اهل بیت را جاری می کرد و حال در سایه دولت مهرورزی خانه امام حسین خراب می شود و عزادارانش در زیر باران سنگ و آتش و گاز اشک آور مجروح می شوند و خون سرشان بر زمین می ریزد و به زندان می روند و قلب امام حسین می شکند و چشمان اولیاء الله گریان می شود .
آقای رئیس جمهور بعد از آن که پدر بزرگ شما ندای ارجعی حق را لبیک گفت ، مادر بزرگ شما در حالی که مادر مکرمه جناب عالی ، سیده خانم طفل خردسالی بود به خانه مشهدی عباس علی کفاش صوفی رفت و مادر شما در فضای معنوی خانه درویش رشد کرد و دایی شما آقای پزشکپور فرزند درویش است .
جد پدری شما پیشه ور بود و سال ها با دراویش معامله داشت و مرحوم پدرتان در کودکی همراه پدر به خانه دراویش می رفته و از نزدیک با آن ها حشر و نشر داشته و در جوانی مرحوم پدرتان ، میرزا احمد صباغیان زمانی که هنوز در آرادان کاسب بوده از نزدیک با افکار و باورهای اعتقادی دراویش آشنا بوده و با آنها رفاقت ها و خاطرات فراوان داشته ، خدایش رحمت کند که نقل آن خاطره ها زمان و مجال دیگری می طلبد .
آقای رئیس جمهور خانه مرحوم حاج غلامرضا حسنانی را که در آن متولد شدید و طفولیت را در آن سپری کردید ، به خاطر دارید ، در همسایگی شما دراویش بزرگواری چون مرحوم کربلایی آقا محمد رنجبر و کربلایی میرزا محمد و ... زندگی می کردند آیا آنها خدای ناکرده آدم های بی اعتقادی بودند و یا برعکس انسان هایی خوشنام و مهربان و کریم بودند و از بانیان روضه خوانی های سیدالشهدا و تامین کننده مخارج ماه محرم و صفر و هزینه منبرهای مبلغین روحانی بودند و همت درویشان نیکنامی چون کربلایی آقا محمد رنجبر و ... و چند درویش دیگر بود که روضه خوانی و عزاداری سالار شهیدان در زادگاه شما با آن عزت و آبرو بر پا می شد و گرمی عزاداری امام حسین (ع) در زادگاه شما با هزینه های مرحوم درویش کربلایی آقا محمد رنجبر و صدای طبل مرحوم عموی شما آقای محسنی و نوحه خوانی مرحوم درویش ذوالفقار خان نعمت اللهی بود و مضافا معروض می دارد که در ایام ماه مبارک رمضان هزینه های منبر و پذیرایی و اسکان مبلغین روحانی اعزامی از قم و دامغان و ... با خاندان کربلایی آقا محمد رنجبر صوفی بود .
آقای رئیس جمهور از بزرگان فامیل و از والده و دایی خود بپرسید که آیا دراویش شیعه اثنی عشری و مقید به آداب شرع مطهر هستند یا خیر ؟
آری فامیل شما می دانند که دراویش نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی شیعه اثنی عشر و مقید به آداب شرع و بلکه بالاتر دائم الوضو و ملزم به رعایت مستحبات دین مبین هستند .
آقای رئیس جمهور از فامیل بپرسید و به وزرای محترم اطلاعات و کشور و دادگستری بگویید که اینان سحر خیزانی هستند که قبل از اذان صبح برمی خیزند و بیداری را با تلاوت قرآن و نماز آغاز می کنند ودر زندگی روزانه دنیا به پیروی مولایشان علی (ع) از دست رنج خود زندگی می کنند ، از هیچ حکومتی طمع دنیوی ندارند و بی میلی به حکومت و سیاست را از برخورد مولا با ابن عباس که فرمود من ارزش این کفش وصله دار را بیشتر از حکومت بر شما می دانم ، آموخته اند . و در سر آنها هیچ داعیه سیاست و سیاست بازی نیست .
آقای رئیس جمهور خواسته ما از بیان این گلایه ها نه این است که شما را ، خدای ناکرده وامدار خود کنیم ویا این که خواستار ترحم شما باشیم . بلکه بر اساس طریقه عملی دراویش بنابر دستورات مولانا حضرت آیة الله العظمی محمد حسن صالح علیشاه (ره) که مندرج در رساله شریفه پند صالح به عنوان وظایف دراویش آمده ، مبنی بر : « با خداوند به بندگی ، با عموم به شفقت و خیرخواهی ، با برادران دینی به خدمت و کوچکی » در خاطر داشته و عمل را مطابق آن سازیم اعلام می داریم که تک تک دراویش مهرورزند و از سر مهربانی از شما می خواهند در صدد جبران خسارات مادی و جسمی و روحی دراویش قم و بروجرد برآیید که یقینا با این کار روح اسلاف حضرت عالی به آرامش نزدیک تر گردیده و خود شما نیز از دوستان دلجویی کرده اید .
آقای رئیس جمهور همانگونه که مستحضرید پس از فاجعه تخریب حسینیه قم پای کوبان و شادمان مکان تخریب شده حسینیه را آسفالت کرده و نمایشگاهی زدند و گفتند اینجا آلات و ادوات فسق و فجوری که از دراویش به دست آمده به نمایش عموم گذاشته می شود و افتراها و تهمت هایی زدند . رفتار آن ها تداعی ورود کاروان اسرای کربلا را به کوفه می کند ، مگر می توانستند بگویند اینها آل الله و از خاندان پیامبرند . گفتند اینان کافران و بی دینانی هستند که از دین اسلام خارج شده و در اسلام بدعت گذارند .
درویشی تعریف می کرد : مرا کتک خورده و رنجور با سری شکسته به همراه جمعیتی حدود پانصد نفر به اسارت به بازداشتگاه سپاه قم بردند . افسر پاسداری در بدو ورود گفت : می گویند شما سنی هستید . من که زخمی و خسته و ناتوان بودم اما با افتخار می گویم زیر باران سنگ و آتش و کتک اشکم سرازیر نشد ولی شنیدن این سخن دلم را شکاند ، به هق هق گریه ام انداخت ، رو کردم به افسر و گفتم : جناب سرگرد ما را از کجا دستگیر کردند و به اینجا آوردند ؟ گفت : حسینیه شریعت . گفتم : آیا سنی ها حسینیه دارند ؟ می گریستم و بی اختیار تکرار می کردم مگر سنی ها حسینیه دارند ؟مگر ... افسر منفعل شد و محل را ترک کرد .
آقای رئیس جمهور پس از فاجعه جانگداز کربلا حداقل دولت یزید فرصتی به زینب (س) و حضرت سجاد (ع) داد که خود را معرفی نمایند و بگویند مسلمان اند و فرزند پیامبر ، نه بدعت گذارند و نه خارجی .
آقای رئیس جمهور انصاف دهید در دولت مهرورزی آیا دراویش تریبون و یاروزنامه و یا رادیو و ... دارند که اعلام کنند جناب شریعت و خاندان معظم شریعت در قم به خوشنامی مشهورند ، از خانواده روحانی اند ، برای انقلاب و مملکت شهید داده اند و خانه اجدادی خویش را که حدود صد و سی سال در آن روضه سیدالشهدا برگزار می شد وقف کردند و حسینیه ساختند . به دراویش فرصت داده می شود که بگویند بزرگ سلسله آنها حضرت آقا سلطان علیشاه شهید (ره) صاحب تفسیر بزرگ بیان السعاده که از تفاسیر مورد وثوق و اعتماد بنیان گذار بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی (ره) بوده و ایشان بدون هیچ پرده پوشی در تفسیر سوره حمد که از تلویزیون برای عموم مردم ایران پخش می شد از آن یاد می کند و آن را به بهترین شکل به عنوان یکی از برجسته ترین تفاسیر عصر غیبت معرفی می نماید و با آنکه حضرتش مسندنشین شریعت بود و نظریات معتبر و ارزنده فقهی زیادی داشت از دادن فتوا پرهیز می کرد و فتوایی نداد اما تریاک و مواد مخدر را صد و سی سال قبل حرام اعلام کرد . و افتخار صوفیه است که پرچمدار مبارزه با مواد مخدر است و درویشان این سلسله هرگز گرد منکرات نمی گردند . و آنها در حسینیه شریعت قم صرفا عزادار اباعبدالله الحسین (ع) بودند و در سیزده محرم هزار و سیصد و هشتاد و چهار زخم خوردند و به اسارت رفتند و حسینیه شان مانند خیمه مولایشان حسین (ع) آتش گرفت .
آقای رئیس جمهور چهار نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از شهرستان گرمسار آرادانی هستند از آنها بپرسید که دراویش از نظر اخلاقی چگونه اند ؟ در ضمن به استحضار می رساند اخیرا روحانی به نام آقای احدی به سمنان می آید و مردم را علیه دراویش می شوراند و تهمت ها و افتراهای بی اساسی را به دراویش وارد می کند که به پیوست پنج سخنرانی ( به صورت سی دی ) نامبرده ارسال می گردد . تا انشاالله در رفع فتنه مفید آید . مبادا که اتفاق مشابه قم و بروجرد در سمنان بیفتد و آقای وزیر کشور اعلام کند که یک حادثه بود ، نه حادثه نیست ، نقشه است . نقشه ای که وحدت مسلمین را به خطر اندازد و بالاتر صفوف شیعیان را متزلزل سازد .
در خاتمه فرازی از رساله شریفه پند صالح تالیف مولای معظم حضرت آیه الله العظمی محمد حسن صالحعلیشاه ، که دراویش همیشه آن را می خوانند و بلکه آن را در حافظه دارند و زندگی دنیایی و اخروی خویش را بر رهنمودها و دستورات آن منطبق می سازند ، برایتان مرقوم می نماییم و از شما تقاضا داریم یک بار دیگر با تامل در سحر قبل از نماز این گلایه نامه را بخوانید .
پند صالح : « سحر ، و سحرها که هوا صافی است و تن در آسایش و روح روشن و بی آلایش است و هنوز به کار دنیا نپرداخته در شبانه روز بهترین ساعات است که گناهان خود را پیش چشم آورده ، راز و نیاز با بخشنده بی نیاز نماید و فواید روحی و جسمی و بهره بری در کارهای دنیوی و اخروی بر بیداری بین الطلوعین فراوان مترتب است . »
آقای رئیس جمهور دراویش همشهری شما راضی نیستند تصویر ناشایست و بدی از یکی از فرزندان شهرشان در تاریخ باقی بماند .
خداوند به همه آنهایی که به اشتباه حکم می رانند و قضاوت می کنند ، بینش و شهامت و شجاعت حر را عطا فرماید ، آمین .

جمعی از برادران دراویش نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی شهرستان گرمسار

منبع: سایت مجذوبان نور

برچسب‌ها: ,

نامه سرگشاده جمعی از دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی شیراز به آیت الله شیخ ناصر مکارم شیرازی

نامه سرگشاده جمعی از دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی شیراز به آیت الله شیخ ناصر مکارم شیرازی در خصوص تخریب حسینیه های قم و بروجرد و ضرب و شتم دراویش

بسم الله الرحمن الرحیم
ان الی ربک الرجعی (۸) ارایت الذی ینهی (۹) عبدا اذا صلی (۱۰) ارایت ان کان علی الهدی (۱۱) او امر بالتقوی (۱۲) ارایت ان کذب و تولی (۱۳) الم یعلم بان الله یری (۱۴) کلا لئن لم ینته لنسفعا بالناصیه (۱۵) ناصیه کاذبه خاطئه (۱۶) فلیدع نادیه (۱۷) سندع الزبانیه (۱۸) . سوره العلق
و به یقین بازگشت ( همه ) به سوی پروردگار تو است (۸) به من خبر ده آیا کسی که نهی می‏ کند (۹) بنده‏ای را به هنگامی که نماز می‏ خواند ( آیا مستحق عذاب الهی نیست ) (۱۰) به من خبر ده اگر این بنده به راه هدایت باشد (۱۱) یا مردم را به تقوا فرمان دهد ( آیا نهی کردن او سزاوار است ) ؟ (۱۲) به من خبر ده اگر ( این طغیانگر ) حق را انکار کند و به آن پشت نماید ( آیا مستحق مجازات الهی نیست ) ؟ (۱۳) آیا او ندانست که خداوند ( همه اعمالش را ) می ‏بیند ؟ (۱۴) چنان نیست که او خیال می ‏کند ، اگر دست از کار خود برندارد ، ناصیه ‏اش ( موی پیش سرش ) را گرفته ( و به سوی عذاب می‏ کشانیم ) (۱۵) همان ناصیه دروغگوی خطاکار را ! (۱۶)سپس هر که را می‏ خواهد صدا بزند ( تا یاریش کند ) (۱۷) ما هم بزودی ماموران دوزخ را صدا می ‏زنیم ( تا او را به دوزخ افکنند (۱۸)

محضر مبارک آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی دامت برکاته
سلام علیکم
از خداوند منان توفیق پاسداران شریعت مطهره و رهروان ولایت ائمه (ع) را ، در رسیدن به وحدت و اتحاد مسلمین خواستاریم .
احتراما همانگونه که مستحضرید در ادامه فاجعه بهمن ۸۴ در شهر قم بار دیگر مجددا در شهرستان بروجرد حسینیه سید الشهداء (ع) توسط عده ای فتوا به دست به آتش کشیده و تخریب گردید و جمعی از دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی مجروح و مضروب شدند .

حضرت آیت ا...
ما به عنوان جمعی از دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی که از همشهریان شما بوده و از سوابق دیانت جنابعالی و خاندان شما در این شهر کاملا مطلعیم ؛ استدعا می کنیم به پرسش های مندرج در این نامه پاسخ فرموده تا در قبال ظلم ها و ستم ها و عدم امنیت جانی و مالی و شغلی و محرومیت های فراوانی که در ابعاد مختلف بر ما تحمیل می شود حداقل تکلیف خود را بدانیم .
با عنایت به رای و نظر عده ای از مراجع معظم تقلید و علماء که حتی بعضا ایراداتی بر بعضی از سلاسل صوفیه دارند ، حداقل دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی را مسلمان و شیعه می دانند اما از جهت اعتلای اسلام و وحدت و انسجام مسلمین و رفع شبهه از آنان که نمی دانند با صدای بلند اعلام می کنیم که : دراویش سلسله جلیله نعمت اللهی گنابادی ؛ مسلمان ، شیعه اثنی عشری ، و از منتظران ظهور حضرت حجت امام دوازدهم ( عجل الله فرجه ) بوده و در شریعت مقلد امام راحل (ره) و سایر مراجع جامع الشرایط می باشیم و به دستور بزرگان سلسله موظفیم با طهارت دائم ، مداما به یاد خدا باشیم و علاوه بر عمل به واجبات و مستحبات و ترک محرمات ؛ از مکروهات نیز پرهیز کنیم .
آیا جنابعالی و بعضی از مراجع محترم تقلید که بر علیه تصوف فتوا صادر نموده اید ؛ دراویش نعمت اللهی گنابادی را مسلمان می دانید یا نه ؟ آیا ما را شیعه می دانید یا خیر ؟ نظر خود را صراحتا اعلام بفرمائید .

حضرت آیت ا...
همانطوری که در رساله توضیح المسائل تمامی مراجع محترم تشیع از جمله حضرتعالی ( مساله یک ) مذکور است : « هیچ مسلمانی نمی تواند در اصول دین تقلید نماید بلکه باید آنها را از روی دلیل به فراخور حال خویش بداند » .
بنابراین تحقیق در اصول دین بر مسلمانان فرض و واجب است و امری شخصی و فردی است و تقلید جایز نیست . با در نظر گرفتن ظرفیت ها و استعدادها و شرایط مختلف و حالات روحی و روانی متغیر افراد ، نتایج تحقیقات مسلمین نیز متفاوت و بعضا حتی متضاد خواهد بود و از این رو فرموده اند: که طرق الی الله به عدد انفاس خلایق است . این مغایرت و تضاد در میان امت رحمت است و دال بر اثبات یا رجحان اعتقاد و نگرشی خاص و رد و نفی دیدگاه ها و نگرش های دیگر نیست . در این مورد تنها و تنها خدا قاضی و حکم کننده است و او خود فرموده است که « والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا و ان الله لمع المحسنین » ؛ «و کسانی که در راه ما کوشیدند راه های خویش را بر آنان می نماییم و همانا خداوند با نیکوکاران است » ( آیه ۶۹ سوره عنکبوت )
در حدیث آمده است که پیامبر می فرمایند : « اگر آنچه را سلمان می داند ابوذر میدانست کافر می شد » ( بحار الانوار ج ۸ در روایات مختلف ) . ابوذر و سلمان دو صحابه بزرگ پیامبرند در اصول اعتقادی و ایمان تا این حد با یکدیگر متفاوت اند ،آیا این تفاوت و تضاد ، مسلمانی یکی از این دو را زیر سوال می برد ؟ آیا در قرآن تعریف مطلقی از ایمان شده است ؟
النهایه ، در اصول دین و مبانی اعتقادی که زیر بنای رابطه فرد و خالق اوست احدی حق مداخله در آنرا ندارد و اساسا دخالت در این امور در صلاحیت هیچ شخصی نیست . یک مسلمان در هر مقامی که باشد نمی تواند و نباید در اعتقادات برادر مسلمانش تجسس نموده او را تفتیش و باز خواست نماید . « یا ایها الذین امنوا اجتنبوا کثیرا من الظن ان بعض الظن اثم و لا تجسسوا و لا یغتب بعضکم بعضا ... » ؛ « ای اهل ایمان از بسیاری پندارها در حق یکدیگر بپرهیزید که برخی ظن و پندارها معصیت است و نیز هرگز از حال درونی همدیگر تجسس مکنید و غیبت یکدیگر را روا مدارید آیا شما دوست می دارید که گوشت برادر مرده خود را بخورید ؟ البته کراهت و نفرت از آن دارید و از خدا بترسید و توبه کنید که خدا بسیار توبه پذیر و مهربان است » ( سوره الحجرات آیه ۱۲ ) . و به دلایل مختلف از جمله موارد فوق اظهار شهادتین بر مسلمانی افراد کفایت می کند .
چرا باید یک درویش شیعه برای اعتقادات و ایمان خود جز به خداوند متعال به شخصی همچون خود حساب و کتاب پس داده و ایمان خود را به اجبار ثابت کند ؟
کفر چو منی ، گزاف و آسان نبود - محکمتر ازایمان من ایمان نبود
در دهر چو من یکی و آن هم کافر - پس در همه دهر یک مسلمان نبود

حضرت آیت ا...
اگر حقیقت شریعت مطهره مجموعه ارکان و اصول و فروعی که از سوی حق بر پیامبر نازل شده ( کتاب ) و سیره و سنن معصومین (ع) که صاحبان ولایت کلیه بوده اند ( سنت ) باشد . ایمان به کتاب و سنت از نظر تمامی مومنین واجد و حاوی تناقض و اختلاف نیست اما درک و معرفت بشری ما از کتاب و سنت و دین و آنچه از آنها می فهمیم حتی در سطح مرجعیت واجد اختلاف و تعارض است . آرای علمای دین و فهم دانشمندان از متون دینی آکنده از اقوال متعارض و متفاوت است خواه در عرصه فقه ، خواه کلام و خواه در تفسیر و اخلاق . در هیچ عصری از اعصار ، فهم از شریعت و دین نه کامل است و نه ثابت و نه پیراسته از خطا و خلل است .
تفاوت ، مغایرت و تضاد در فتاوی مراجع در موضوعی واحد ضمن اثبات این مطلب ، نشانگر آن است که هیچ مرجعی به صورت قاطع و مطلق نمی تواند مدعی شود که آنچه می گوید حکم الله و عین شریعت مطهره و نظر خدا ، پیامبر (ص) و معصومین (ع) است . اگر هر مرجع محترمی بر اساس مطلق نگری و تعصب نسبت به معرفت خود از دین و شرع فتوا صادر نماید و مقلدین آنها مجری فتاوی آنها شوند ، اختلافات موجود میان علما در نگرش و آرا ، آتش جنگ اخباریون و اصولیون را در قالب های دیگر در حوزه های دینی و جامعه شعله ور خواهد نمود و دیگر فرصتی برای فتوا دادن علیه دراویش نمی ماند .
با عنایت به مطالب فوق آنچه در خصوص ایرادات شرعی بر دراویش ابراز می شود تنها اظهار نظر شخصی همان مراجع و کارائی آن مختص مقلدانشان بوده و برای همگان حکم الهی محسوب نمی شود و در نهایت بر فرض محال در صورت صحت برخی از این ایرادات بر دراویش از دیدگاه بعضی از مراجع ، نتیجه گیری کفر ، شرک و الحاد سندیت شرعی نداشته و تنها جنبه سیاسی خواهد داشت و استفاده و کاربرد این اتهامات تنها در رقابت های سیاسی قابل بررسی می باشد .

حضرت آیت ا...
به موجب اصل ۱۲ قانون اساسی ، دراویش سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی که شیعه جعفری اثنی عشری هستند در انجام مراسم مذهبی خود مطابق قانون آزاد خواهند بود .
به موجب اصل ۲۲ قانون اساسی : « حیثیت ، جان ، مال ، حقوق ، مسکن ، شغل اشخاص از تعرض مصون است » و بر اساس اصل ۲۳ قانون اساسی : « تفتیش عقاید ممنوع است ، هیچ کس را نمی توان به صرف داشتن عقیده ای مورد تعرض قرار داد » .
به موجت اصل ۲۶ قانون اساسی : « احزاب ، جمعیت ها ، انجمن های سیاسی و صنفی یا اقلیت های دینی شناحته شده آزادند و هیچ کس را نمی توان از شرکت در آن منع کرد یا به شرکت در آن مجبور ساخت . »
به موجب اصول ۳۴ و ۳۵ قانون اساسی : « دادگاه ها مکلف اند احقاق حق نمایند و آنچه در قانون اساسی به عنوان حق شناخته شده است مورد حمایت خود قرار دهند »
مطابق اصول ۱۸ و ۱۹ اعلامیه حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی که اصل ۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز موید آن است و دولت ایران نیز این معاهدات را پذیرفته و متعهد و مکلف به اجرای مفاد آن می باشد . و براساس ماده ۲ قانون مجازات اسلامی « هر فعل و ترک فعلی که در قانون برای آن مجازات تعیین شده جرم محسوب می شود » و اصل قانونی بودن جرم و مجازات ، قاعده فقهی قبح عقاب بلا بیان و نظریه مشورتی اداره حقوقی قوه قضائیه به شماره ۶۵۲/۷- ۲۲/۲/ ۱۳۶۶ که بیان می دارد : « نظر به اصل ۱۶۹ قانون اساسی و ماده ۲ قانون مجازات اسلامی که هیچ امری را نمی توان جرم دانست مگر آنکه به موجب قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد ؛ درویش بودن و نوشتن کلمه هو ۱۲۱ در قانون جزای اسلامی جرم شناخته نمی شود . » و بر اساس اصل ۳۶ قانون اساسی که مقرر می دارد « حکم به مجازات و اجرای آن باید تنها از طریق دادگاه صالح و به موجب قانون باشد » اگر از سوی یکی از دراویش یا جمعی از آنها خلاف قانون یا جرمی صورت گیرد اثبات جرم و حد مجازات آن به تشخیص محاکم صالحه خواهد بود و اجرای قانون به عهده ضابطین دادگستری می باشد . اگر بعضی از مراجع معظم تقلید ایراد قانونی به دراویش دارند مستقلا و قانونا نمی توانند و نباید اقدام نمایند و پسندیده شان و قداست مراجع نیست که برای دراویش مظلوم بنام فتوا ، دادگاه صحرائی گرفته ، حکم صادر نموده و مستقیما و غیر مستقیم مقلدین خود را برای اجرای فتوا بسیج نمایند . موجودیت حقوقی یک جامعه در گرو موجودیت قانون است و نظم بدون قانون نمی تواند اعمال شود و بدون نظم ، هرج و مرج بر جامعه حاکم خواهد شد . مقابله فتوا با قانون ایجاد هرج و مرج می نماید و موازی سازی فتوا با قوانین حکومتی و موازی سازی مقلدین بعضی از مراجع با مسوولین اجرایی ، در شان و منزلت علما نیست و این اعمال نشانه بارز مخالفت با نظام ، اسلامیت آن و مقبولیت مردمی آن است . گویا فراموش نموده اند که بنیاد قوانین نظام جمهوری بر اساس شریعت اسلام و رای و تایید مردم ایران می باشد.
علاوه بر مطالب و اصول فوق ، اسلام نیزهمگان را به آزادی عقیده و آزادی بیان دعوت می کند و به شنیدن سخن ها و پیروی از بهترین آنها فرا می خواند :
« فبشر عبادی الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه اولئک الذین هدهم ... » ؛ « آنان که می شنوند سخن ها را پس پیروی می کنند بهترین آنها را ، آنانند که رهبریشان کرده است خدا ، و آناند دارندگان خردها » ( آیه ۱۸ سوره زمر )

حضرت آیت ا...
- آیا فتاوی بعضی از مراجع تشیع علیه دراویش شیعه با فتوای مراجع وهابی بر علیه شیعیان دارای یک اثر مشابه در تفرقه میان مسلمین و جامعه اسلامی نیست ؟ آیا با این گونه فتواها می توان به وحدت ملی و انسجام اسلامی دست یافت ؟
- در زمانی که نظام حاکم و قوانین آن بر اساس موازین اسلامی و مسوولین آن صاحب مناصب دینی از جمله مقام مرجعیت آن هم در راس حکومت می باشد ؛ فتوا علیه بخشی از شهروندان کشور و اجرای آن توسط مقلدین ، اهانت به نظام و رهبریت آن نیست ؟ آیا تخطی از قانون اساسی مصداق آشکار نقض عهد و پیمان شکنی با خداوند و ملت ایران نمی باشد ؟ آیا این اعمال ایجاد دولت در دولت نیست ؟
- آیا مناصب دینی به فرد یا افرادی مجوز می دهد که اجتهاد شخصی خود را به قانون و جامعه و نظام تحمیل نمایند ؟

حضرت آیت ا...
آیا از وقایع تخریب حسینیه سیدالشهدای بروجرد مطلعید ؟
الف- آیا می دانید مقلدین بعضی از مراجع دراویش را در زندان های شخصی و خصوصی در حد مرگ شکنجه نموده اند ؟
ب- آیا می دانید برنامه تخریب حسینیه سیدالشهدای بروجرد از شهر قم برنامه ریزی شده بود ؟
ج- آیا میدانید طلاب جوانی که غسل شهادت کرده و اعزامی از قم بودند سازماندهی این فاجعه را به عهده داشتند ؟
د- آیا از جوسازی ها ، شایعه پراکنی ها ، پخش اعلامیه ها و طومار سازی و تحریک دراویش توسط مقلدین برخی از مراجع ، مطلع اید ؟
ه- و آیا می دانید آنچه در بروجرد پیش آمده است امروز آتشی در زیر خاکستر شده که ربطی به مخالفت ملا و صوفی ندارد و مساله گسترده تر از آن است که بتوان بی تفاوت از کنار آن گذشت ؟

حضرت آیت ا...
در تاریخ تشیع آزادی در اجتهاد از افتخارات فقهای شیعه بوده و نشانه بزرگی و عظمت مقام مرجعیت است اما در این شرایط ، موضوع صرف نظر و فتوا نیست ، بلکه چگونگی صدور فتوا ، اجرای فتوا و محدوده فتوا و آثار و تبعات آن است . اگر بر فرض این مراجع محترم فتوا دهنده منکر دخالت خود درتخریب حسینیه ها باشند ( که چنین نیست ) برای هیچ عقل سلیمی قابل قبول نیست که مراجع ، مقلدین خود را نشناخته و از ساده دلی و تقلید بی چون و چرا و متعصبانه آنان بی خبر باشند . بنابر این چون با علم و اطلاع فتوا صادر نموده اند و مطمئا از عواقب آن آگاه بوده اند حقیقتا در این وقایع مسبب اصلی آنها بوده و هم در دنیا و هم در آخرت باید جوابگو باشند بلکه جوابگوی اعمال مقلدین خود نیز باید باشند . زیرا مقلدین شرعا بر اساس اظهارات این علما ، عمل به تکلیف نموده اند .
کار به جایی رسیده است که برای مقاصد جناحی و اعمال سلیقه های فردی و شخصی که هیچ ربطی به دین و شرع ندارد و کاملا جنبه سیاسی دارد ؛ هم دین و دیانت و هم ارزش های اخلاقی و انسانی به حراج گذاشته شده است .
در شروع هزاره سوم که جهانیان سال ۲۰۰۷ میلادی را به نام مولانا نام گذاری نموده اند و در کشوری که مدعی دیانت و مرکز عرفان شرق و پایتخت جهان تشیع می باشد جای بسی تاسف است که مسلمان و شیعه به جرم پیروی از راه مولانا برای حفظ ایمان و اعتقاد خود از برادر دینی اش در هراس باشد و برای شیعه بودن و معرفت به خداوند احساس نا امنی نماید .

حضرت آیت ا...
استدعای همشهریان خود را پذیرا باشید و بعنوان یکی از مراجع جهان تشیع به پرسش های این نامه پاسخ بفرمائید و تکلیف همگان را صراحتا مشخص و معلوم نمائید . برخوردها و درگیرها رو به افزایش و گسترش است و با این روند زمانی خواهد آمد که شرایط از کنترل همگان خارج خواهد شد و آن زمان شاید هیچ فتوایی آتش تفرقه و جدایی میان مسلمانان را به برادری و اخوت مبدل نخواهد نمود .
والسلام

با کمال تشکر
جمعی از دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی شیراز

نام ۸۱۶ نفر از امضا کنندگان در منبع نامه ذکر شده است .
منبع : سایت مجذوبان نور

برچسب‌ها: ,

پنجشنبه

برگزاری مراسم عید سعید قربان

فردا به مناسبت عید سعید قربان ؛ نماز عید در ساعت ۸ صبح ؛ در حسینیه امیرسلیمانی تهران برگزار خواهد شد .

برچسب‌ها:

مراسم ختم مرحوم محسن شماعی

مراسم ختم مرحوم محسن شماعی نوه آقای مدیری مجاز محترم بروجرد که اخیرا به قتل رسیده است ؛ فردا ساعت ۱۰ الی ۱۱:۳۰ ، در بروجرد ، خیابان تختی ، مسجد نخی ، برگزار می شود .

برچسب‌ها:

چهارشنبه

استفاده مجدد وبلاگ اخبار گنابادی از نشانی بلاگر

اخیرا متوجه شدیم که مشکل ورود به ادیتور سرویس دهنده بلاگر رفع شده و امکان نوشتن مجدد در نشانی قبلی اخبار گنابادی میسر است .
با توجه به برخی مزایای بلاگر از این پس مطالب و اخبار مجددا در نشانی
http://gonabadie-news.blogspot.com
منتشر خواهد شد و نشانی وردپرس به عنوان نشانی یدکی در نظر گرفته می شود .
http://gonabadienews.wordpress.com/

برچسب‌ها: