اخبار سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی: تحصن دراويش گنابادي در قم و تهديدهاي گروه فشار سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی

سلام

سه‌شنبه

تحصن دراويش گنابادي در قم و تهديدهاي گروه فشار

قم ۲۴ بهمن ۱۳۸۴
در پي تصرف مجدد حسينيه قم در ۵ بهمن ۸۴ توسط دراويش گنابادي ، اداره اطلاعات قم ضمن تماس‌هاي مكرر وكلاي دراويش را تحت فشار قرار داد تا حسينيه را ترك نمايند . در اين ارتباط وكلاي دراويش متشكل از ۴ حقوقدان به نام‌هاي دكتر غلامرضا هرسيني ، امير اسلامي ، فرشيد يداللهي و اميد بهروزي به مدت ۴ روز از ۱۷ تا ۲۰ بهمن بازداشت شدند . مأموران اطلاعات ضرب‌العجل تعيين كرده بودند تا در تاريخ ۲۳ بهمن دراويش حسينيه را تخليه و تحويل گروه فاطميه نمايند و تهديد كرده بودند اگر حسينيه را تحويل ننمايند دراويش را در حسينيه زنداني نموده و آب و برق و گاز را نيز قطع خواهيم كرد .
این گروه که خود را تحت نام فاطميه قرار داده‌اند از پرسنل اداره اطلاعات قم مي‌باشند كه حسينيه دراويش را بطور مسلحانه در ۲۸ دي سال جاري تصرف نموده بودند.


روز ۲۳ بهمن در ساعت ۱۱ صبح خودروهاي گارد ضد‌شورش در کوچه‌های اطراف مستقر و راه‌هاي منتهي به حسينيه را مسدود نمودند . دراويش با اطلاع از اين اقدام از شهرهاي مختلف ایران به سمت قم حركت نمودند و تعداد آنها از نفر مرد و زن روبه افزایش گذاشت ، كه بین کتابخانه آیت‌الله مرعشی و میدان شهدای قم پیاده‌روی خيابان ارم قم را اشغال و هنگام مغرب اقدام به برپائي نماز كردند .
در ساعت ۷ شب گروه فشار با لباس شخصي مشتمل بر حدود ۴۰۰ نفر با بي سيم به محل وارد و در ضلع شمالي خيابان ارم روبروی کویچه حسنیه مستقر اقدام به دادن شعارهاي اهانت آميز برعليه صوفيه نمودند .
هدف گروه فشار تحريك دراويش براي ايجاد درگيري بود تا بدين وسيله نيروي ضدشورش كه در ۵۰ دستگاه خودرو در نزديكي محل متوقف و آماده حمله بودند به صحنه وارد شوند . در این حال نيروي انتظامي براي جلوگيري از درگيري در بين دراويش و گروه فشار صف كشيد .
رهبر گروه فشار در ساعت ۱۱ شب با بلندگو به نیروی انتظامی با خطاب « همکاران » اعلام كرد تا فردا ساعت ۳ بعدازظهر مهلت مي‌دهيم تا اينجا را ترك كنند و حسينيه را تحويل نمايند در غير اين صورت به آنها حمله خواهيم كرد .

گفتني است كه با توجه به اينكه این قشر از دراويش در ایران به صحت عمل معروفند ، مقابله و برخورد با آنان سبب دو دستگي در نيروهاي دولتي و امنيتي و انتظامي و حتي گروه فشار شده است :
حاجي‌زاده معاون سياسي استانداري قم اظهار داشت كه من از كودكي حاج سيد محمد شريعت كه اين حسينيه را وقف كرده ميشناسم . او مانند پدري مهربان نسبت به همه ما بود و الآن خودم خجالت مي‌كشم كه در سمت و دستگاهي قرار گرفتم كه با اهل ذكر اينگونه برخورد مي‌كند . وي به دراويش گفته بود كه بشدت از اين وقايع نگران است و اختياري در كنترل امور در رابطه با گروه فشار ندارد زيرا اين گروه از حقوق‌بگيران برخی از آقایان و وزارت اطلاعات و تحت امر آنها هستند و هزينه‌هاي شركت در اين جريانات را نيز خود وزارت اطلاعات از طريق این حضرات و يا مستقيماً به آنها پرداخت مي‌كند .

سردار حسين صالحي فرمانده نيروي انتظامي قم نيز ضمن ابراز تأسف از لجاجت نيروهاي اطلاعات و با ابراز اينكه متحصنين مهمان مردم و مسؤلين قم هستند دستور داد تا چندين دستگاه اتوبوس به محل آورند تا لااقل متحصنين زن را براي استراحت به مهمانسرا ببرند اما زنان دراويش قبول نكرده مجاورت حسینیه را ترک کنند و همچنان با سرماي زياد شب را تا صبح در محل ماندند . قابل ذكر است در ميان متحصنين افراد سالخورده زيادي نيز مشاهده مي‌شوند .
سرهنگ سجاديان فرمانده كلانتري شهدا قم كه در دستگيري و بازداشت وكلاي دراويش طبق دستور جعفري معاون دادستان قم عمل نكرد از سمت خود عزل و براي پاسخگوئي به فرماندهي ناجا در تهران اعزام گرديد . نامبرده اظهار داشته كه حضرت معصومه را در خواب زيارت كرده كه فرموده اينها مهمانان من هستند و از آنها پذيرائي كن . سجاديان موظف شده بود با اذيت و آزار وكلاي دراويش آنها را تحت فشار قراردهد .
اهالي قم ضمن اظهار همدردي با درويشان ابراز مي‌دارند كه در جهان فعلي كشورهاي بزرگ قصد از بين بردن كشور ما را دارند و دولت ما به جاي رفع مشكلات بين المللي و اقتصادي كشور نيروهايش را براي گرفتن حسينيه درويش‌ها تجهيز كرده است .

برچسب‌ها: