اخبار سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی: واكنش مجمع مدرسين به برخورد با دراويش در قم سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی

سلام

چهارشنبه

واكنش مجمع مدرسين به برخورد با دراويش در قم

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم
واکنش مجمع مدرسین به برخورد با دراویش در قم

مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم در واكنش به حوادث اخير در شهر قم بيانيه صادر كرد. در اين بيانيه آمده است: «يا ايها الذين آمنو كونوا قوامين لله شهداء بالقسط و لايجر منكم شنان قوم على ان لاتعدلوا اعدلوا هو اقرب للتقوى، حوادث اسفبار ۲۴ و ۲۵ بهمن در شهر قم موجب تاسف و تالم شد. حمله به مركز جماعت نعمت اللهى گنابادى و ضرب و شتم و جرح آنان و آتش زدن و تخريب حسينيه و اماكن آنان رفتارى و خلاف موازين اخلاقى، شرعى و انسانى بود.در حالى كه فقهاى عظام جان و مال و عرض اقليت هاى دينى غيرمسلمان را به صرف زندگى در جامعه اسلامى محفوظ و آنان را مشمول حكم اهل ذمه و برخوردار از حقوق مدنى مى دانند چنين رفتارى با جماعتى از شيعه اماميه اثنى عشريه ولو آراى آنان با ديگر شيعيان متفاوت باشد چه توجيه شرعى و قانونى دارد؟ مگر مخالفت با افكار و رفتارهاى ديگران و حتى باطل دانستن آن مجوز چنين حركات فجيعى است؟ مگر به حكم شرع و قانون اساسى مال و جان افراد مادام كه اخلالى در نظام اجتماعى يا تهديدى عليه ديگران ايجاد نكنند در امان نيست؟در جهانى كه چشمان ناظر و مراقب، ضرب و شتم چند نوجوان در پشت ديوارهاى خانه اى در بصره را مى بيند و برمى آشوبد، ارائه چنين چهره اى در پايگاه شيعه چه بر سر آبرو و اعتبارمان خواهد آورد. در اين دنياى پرآشوب و شرايط حساسى كه زورگويان جهانى از هر وسيله اى براى تخريب وجهه اسلام و ايران استفاده مى كنند چنين اعمالى چه جايگاهى دارد؟ما ضمن اظهار تاسف از چنين رفتارهايى از مسئولان امر مصرانه تقاضا داريم هر چه زودتر اين مسئله را رسيدگى كنند.»
• تقدير از مهدى كروبى
محمدتقى فاضل ميبدى از نامه مهدى كروبى درخصوص موضع گيرى مراجع تقليد و روحانيون عليه برخوردهاى اخير با دراويش قم تقدير كرد.
عضو شوراى مركزى مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم در گفت وگو با خبرگزارى آفتاب با تقدير از اقدام مهدى كروبى در دعوت از روحانيون براى موضع گيرى بر له دراويش قم گفت: انتظار مى رفت جامعه روحانيت حساسيت بيشترى نسبت به وقايع اخير قم از خود نشان دهد كه تا پيش از نامه بجا و شايسته آقاى كروبى اقدام خاصى صورت نگرفته بود.فاضل ميبدى با ابراز اميدوارى از واكنش هاى مثبت اين نامه از سوى روحانيون افزود: اميدوارم ساير روحانيون نيز در قبال اين جريان بى تفاوت ننشينند.وى در پايان در مورد صوفيان گفت: اين فرقه اسلامى و نزديك به تشيع است و فكر مى كنم هر كسى كه كمترين آشنايى با دين اسلام داشته باشد مى داند اين برخوردها با صاحبان اديان و عقايد، برخلاف سيره پيامبر و ائمه معصومين است .

سایت روزنامه شرق ، یکشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۴

برچسب‌ها: