اخبار سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی: حکم نهایی دراویش گنابادی در حادثه قم سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی

سلام

دوشنبه

حکم نهایی دراویش گنابادی در حادثه قم

از سوی شعبه ۶ دادگاه تجدید نظر استان قم حکم نهایی افراد دستگیر شده درغائله دراویش گنابادی اعلام شد .

وکیل مدافع پرونده دستگیرشدگان در غائله دراویش گنابادی در گفت و گو با فارس بااعلام این مطلب تصریح کرد : شعبه ۶ دادگاه تجدید نظر پس از بررسی پرونده ۵۴ متهم که در غائله دراویش گنابادی در سال گذشته بازدداشت شده بودند ، احکام جدیدی را صادر کرد .
ایرج یگانه‌خواه گفت : افرادی که طبق حکم دادگاه بدوی به یک سال حبس و تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بودند با حکم دادگاه تجدید نظر به پرداخت ۶ میلیون ریال جریمه نقدی در ازای حبس و ۳ میلیون ریال جرایم نقدی در ازای شلاق محکوم شدند.
وی افزود : عده‌ای دیگر از افراد نیز که جرم سبک‌تری داشتند به پرداخت ۳ میلیون جزای نقدی در ازای حبس و یک و نیم میلیون ریال جزای نقدی در ازای شلاق محکوم شدند .
وی همچنین گفت: « فرشید یداللهی » و « امید بهروزی » نیز که طبق نظر دادگاه بدوی به ۵ سال محرومیت از کار وکالت علاوه بر دیگر محکومیت‌ها ، محکوم شدند بر طبق حکم دادگاه تجدید نظر مجاز شدند تا کار وکالت خود ادامه دهند .
وی تاکید کرد : حکم این دادگاه قطعی است و غیرقابل تجدید نظر می‌باشد .

در ۲۴ بهمن ماه سال گذشته در پی صدور حکم تعطیلی خانقاهی در خیابان ارم قم عده‌ای موسوم به دراویش گنابادی‌ برای ممانعت از اجرای حکم با نیروهای انتظامی درگیر شدند و در این جریان ۵۴ نفر از این افراد دستگیر گردیدند.

مبنع : سایت بازتاب ؛ کد خبر ۵۹۱۶۰ ؛ ۸ بهمن ۱۳۸۵

برچسب‌ها: