اخبار سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی: کمیته تحقیق ، تخریب حسینیه دراویش قم را اشتباهی بزرگ توصیف کرد سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی

سلام

شنبه

کمیته تحقیق ، تخریب حسینیه دراویش قم را اشتباهی بزرگ توصیف کرد

کمیته بررسی کننده ماجرای تخریب حسینیه دراویش گنابادی در قم ، حمله به این حسینیه را کاری اشتباه و ناشی از ارائه اطلاعات غلط به مسئولان ، علما و مراجع تقليد دانست .
به گزارش خبرنگار « فردا » ، کمیته بررسی کننده ماجرای تخریب حسینیه دراویش گنابادی قم در گزارشی به مسئولان اعلام کرد که دراویش گنابادی یکی از فرق همراه با اسلام و تشیع و انقلاب بوده و از جانب آنان هیچ خطری متوجه جامعه شیعی نیست .
براساس این گزارش ، بزرگ نمایی خطر این گروه ، باعث تحریک گروههایی از مردم و برخی از علما و مسئولان شد که این امر ، ماجرای تخریب حسینیه آنان در قم را به همراه داشت .
در جریان تخریب حسینیه دراویش گنابادی در قم ، علاوه بر تخریب حسینیه، بیش از ۱۵۰۰ نفر از طرفین درگیری دستگیر شدند که تاکنون اغلب آنان آزاد شده اند. در این ماجرا بیش از ۳۵۰ نفر زخمی شدند و احتمالا یکی از مجروحان به علت شدت جراحات وارده در گذشته است .
بر اساس گزارشهای دریافتی ، کمیته بررسی کننده این ماجرا که در آن افرادی از وزارت اطلاعات ، وزارت کشور ، نیروی انتظامی و نیروی مقاومت بسیج حضور داشتند ، اعلام کرد که اختلاف بر سر مالکيت حسینیه دراویش گنابادی قم ، یک امر کوچک شهری بود و می توانست به وسیله شهرداری و اوقاف و مالک آن ( شریعت ) حل و فصل شود ولی با دخالت برخی نهادها و افراد غیرمسئول در این ماجرا ، یک پدیده محلی به یک ماجرای امنیتی و ملی تبدیل شد که قطعا کاری ناشایست بود. این امر پس از ماجرای اهانت به ساحت حضرت رسول (ص) در اروپا و انسجامی که در اعتراض به این امر در جهان اسلام ایجاد شد ، یک امر تفرقه افکنانه محسوب می شود و این درحالی است که ایجاد جنگ و تفرقه مذهبی در دستور کار دشمنان اسلام قرار دارد .
نکته جالب توجه در این گزارش، مبری دانستن دراویش گنابادی قم از اتهاماتی است که در روزهای اول پس از تخریب حسینیه آنان در برخی مطبوعات و سایتها در زمینه فاسد الاخلاق بودن این دراویش و وجود مشروبات الکلی در حسینیه و ... منتشر شده بود . بر اساس گزارش کميته تحقيق، این افراد از مقلدان یکی از مراجع شناخته شده قم بوده و در میان آنان ، وابستگان به خانواده شهدا نیز دیده می شوند و اتهامات وارده به آنان فاقد مبنا و دلیل است .
گفتنی است که با توجه به این گزارش ، دلجویی از دراویش گنابادی قم در دستور کار مسئولان قرار گرفته است و از جمله مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان به عنوان بخشی از قیمت حسینیه در اختیار شریعت قرار گرفت تا وی برای تهیه ملکی در تهران از آن استفاده کند.

منبع : فردا

اظهار نظر :
حالا باید دید از ۱۷۳ نفری برایشان پرونده قضایی درست شده کی رفع اتهام می شود .

برچسب‌ها: