اخبار سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی: خواست اصلی دراویش درباره حادثه قم سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی

سلام

سه‌شنبه

خواست اصلی دراویش درباره حادثه قم

پایگاه خبری میزان : خواسته اصلی دراویش مشخص شدن و معرفی مسببین حوادث و پذیرش مسوولیت در مورد مظالمی که حوادث اخیر بر این سلسله وارد آمده است دوشنبه ۱۴ فروردین

در پی انتشار اخباری مبنی بر پرداخت خسارتهای مادی وارد شده به دراویش سلسسله نعمت الهی سلطان علیشاهی توسط مسوولان در پی گزارش شورای امنیت کشور که در آن به تضییع حقوق دراویش در حواث اخیر قم صحه گذاشته شده است، یک منبع نزدیک به این سلسله ضمن انکار پرداخت هرگونه وجهی ازجانب مسوولان اعلام نمود که مساله اصلی جبران خسارات مادی نیست بلکه خواسته اولیه آنان مشخص شدن و معرفی مسببین حوادث و پذیرش مسوولیت در مورد مظالمی که حوادث اخیر بر این سلسله وارد آمده است
وی با تائید این خبر که یکی از مراجع تقلید نیز خواستار آن شده اند که در صورت گذشت دراویش گنابادی از شکایاتشان خسارات مادی انان جبران شود ، افزود: اگر مسوولین متوجه شده اند که ظلمی در این جریانات در حق عده ای از شهروندان اعمال شده، شایسته است که با اعلام رسمی این مطلب و بازپس دادن حسینیه دراویش و مجازات متعدیان در پی جبران این امر و جلوگیری از رخداد حواث مشابه در اینده باشند نه با دعوت دراویش به دریافت حق السکوت برای عدم پیگیری حقوق ضایع شده شان.
لازم به ذکر است آقای احمد شریعت واقف حسینیه شریعت در قم که در جریان حوادث اخیر علاوه بر حسینیه منزل ایشان و برادرزاده شان نیز تخریب شده بود با ارسال نمابری خبر برخی سایتهای اینترنتی مبنی بر دریافت ۸۰۰ میلیون تومان بابت خسارات وارده را تکذیب نموده و اعلام نمود:
اینکه‌ آقایان‌ متوجه‌ اشتباه‌ شده‌ و می‌خواهند جبران‌ مادی‌ نمایند جای‌ خوشبختی‌ است‌ منتها آقایان‌ باید توجه‌ داشته‌ باشند آنچه‌ برای‌ ما مهم‌ است‌ توهین‌ به‌ باورهای‌ ماست‌ که‌ متکی‌ به‌ قرآن‌ مجید و فقه‌ شیعه‌ اثنی‌ عشری‌ می باشد . آیا این‌ باورها و رفتار به‌ آن ‌، کتک‌ خوردن‌ دارد آن هم‌ با آن‌ وضع‌ ؟ ما در فاجعه‌ قم‌ چند مورد مجبور شدیم‌ چشمان‌ برادرانمان‌ را که‌ توسط‌ آقایان‌ معیوب‌ شده‌ بود تخلیه‌ کنیم‌ . می‌توان‌ برای‌ این‌ مورد و بسیاری‌ موارد دیگر ارزش‌ مادی‌ تعیین‌ کرد ؟ و سوال‌ بزرگ‌ ما اینکه‌ : « بای‌ ذنب‌ قتلت‌ » ؟ وزارت‌ کشور با وجود گذشتن‌ نزدیک‌ دو ماه‌ و حتی‌ بیشتر ، هنوز به‌ عنوان‌ متولی‌ امنیت‌ داخله‌ کشور در این‌ مورد اعلامیه‌ای‌ نداده‌ ، چرا ؟ اگر به‌ وزارت‌ کشور مربوط‌ نیست‌ - که‌ هست‌ - پس‌ به‌ ما بگویند به‌ چه‌ مرجعی‌ باید مراجعه‌ کنیم .


برچسب‌ها: