اخبار سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی: سازمان بازرسی کل کشور از رسیدگی به پرونده دراویش گنابادی قم استنکاف کرد سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی

سلام

شنبه

سازمان بازرسی کل کشور از رسیدگی به پرونده دراویش گنابادی قم استنکاف کرد

سازمان بازرسی کل کشور ، پرونده دراویش گنابادی قم را که نسبت به سوء رفتارهای اداری و انتظامی در جریان حادثه تخریب حسینیه شریعت قم اقامه دعوی کرده بودند ، بایگانی کرد .

یکی از دراویش گنابادی قم در گفتگو با خبرنگار ایلنا ، با اعلام این مطلب ، گفت : پس از جریانات سوء اداری و انتظامی در جریان تخریب حسینیه شریعت قم به سازمان بازرسی کل کشور که وظیفه آن بازرسی تمامی دستگاه های دولتی و نظامی و انتظامی و اعلام موارد تخلف و سوء جریانات اداری به مقامات عالی‏رتبه نظام است ، طرح شکایت کردیم که این پرونده متأسفانه در این سازمان بایگانی شد و سازمان مذکور از رسیدگی به آن استنکاف کرد .
وی افزود : این اقدام سازمان بازرسی کل کشور در شرایطی صورت می گیرد که بر اساس ماده یک قانون تشکیل این سازمان ، سازمان بازرسی کل کشور به منظور نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در کشور و در اجرای اصل ۱۷۴ قانون اساسی وظیفه آن بازرسی تمامی دستگاه‌‏های دولتی و نظامی و انتظامی و اعلام موارد تخلف و سوء جریانات اداری به مقامات عالی‏رتبه نظام است .
به گزارش ایلنا ، همچنین مصطفی دانشجو که پروانه وکالتش به علت وکالت دراویش گنابادی قم از سوی مرکز امور مشاوران حقوق ، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه تعلیق شده است ، در نامه‌‏ای به رییس قوه قضاییه ، نسبت به تعلیق وکالتش اعتراض کرد .
در این نامه آمده است : اگر مرکز امور مشاوران قوه قضاییه که مدعی پرورش وکلای پرمحتواست ، نیم نگاهی به سوگندی که وکلا در آغاز پوشیدن کسوت پرافتخار وکالت می کند و تعهدی که این وکلا بر دوش خود نهاده‌ اند ، داشته باشد ، درمی یابد که وکیل بر اجرای عدل پافشاری می کند و در این جایگاه رفیع موضوع خود را بر پایه قدرت طرفین دعوی معین نمی کند و هم از این روست که فرشته عدالت را با چشمانی بسته به تصویر می کشند .
وی در نامه خود خطاب به هاشمی شاهرودی آورده است : وکلای مرکز امور مشاوران که خود جزیی از سیستم قضایی کشور به شمار می روند ، - متاسفانه آنچه در عمل مشاهده می شود - تا زمانی که وکیل قدرت هستند ، مشکلی ندارند اما آنگاه که می خواهند حجت خویش را تقدیم و داوران و دادرسان را دعوت به مبارزه با کژی های مخرب کنند و اعانت وکالت را در دفاع از مظلوم و علیه صاحبان قدرت به کار برند ، با دو خط نامه ، معلق می گردند . حضرتعالی به خوبی مستحضرید که وکیل در موضع دفاع از تامینات شغل قضا برخوردار است و برابر ماده ۱۷ لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری ، نمی‏توان وکیل را از منصب وکالت معلق کرد ، مگر به موجب حکم قطعی دادگاه انتظامی . کدام کیفرخواست از سوی دادسراهای عمومی و انتظامی علیه من صادر شده یا کدام مقام ذیصلاح تقاضای تعلیق مرا از مرکز امور مشاوران کرده که به راحتی بنده را بلاقید زمان و مدت ، از وکالت معلق کرده اند .
این نامه می افزاید : متاسفانه اینجانب به دلیل و ظاهرا به واسطه فشارهای موجود از سوی برخی نهادها ، در مقام دفاع از حقوق موکلین خود ، مورد نامهربانی آنها که تمایلات خویش را در مقابل نص قانون معتبرا اجرا می کنند ، قرار گرفته که قضاوت پیرامون آن نامهربانی را به جنابعالی می سپارم تا برای حفظ حیثیت نظام قضایی و پایبندی به قانون اساسی ، تصمیم مقتضی اتخاذ فرمایید .

منبع - خبرگزاری کار ایران ؛ کد خبر: 433111

برچسب‌ها: