اخبار سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی: نامه سرگشاده جمعی از دراویش نعمت اللهی گنابادی گرمسار به رئیس جمهور سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی

سلام

یکشنبه

نامه سرگشاده جمعی از دراویش نعمت اللهی گنابادی گرمسار به رئیس جمهور

به نام آنکه جان را فکرت آموخت
ما بارگه دادیم این رفت ستم بر ما - بر قصر ستمکاران تاخود چه رسد خذلان
گله از همشهری

آقای رئیس جمهور
با سلام ما جمعی از دراویش شهرستان گرمسار و آرادان از سر صدق و صفا و قلبی شکسته و دلی دردمند مطالبی را حضورتان عرضه می داریم .
خدا رحمت کند مرحوم عموی بزرگ شما کربلایی محمد محسنی را ، که محرم با صدای طبل او به آرادان می آمد و طنین صدای طبل او آغاز تعزیه و مصیبت حضرت امام حسین (ع)را اعلام می کرد ، چه دل ها با آن صدا می شکست و چه اشک ها بر مصیبت حسین و عباس و اکبر وزینب و قاسم و ... جاری می شد . با صدای طبل او مهر حسین در دل کودکان آرادان جای می گرفت .
شگفتا ، که آن صدای طبل دل های عزاداران حسین را می شکست و اشک محبان اهل بیت را جاری می کرد و حال در سایه دولت مهرورزی خانه امام حسین خراب می شود و عزادارانش در زیر باران سنگ و آتش و گاز اشک آور مجروح می شوند و خون سرشان بر زمین می ریزد و به زندان می روند و قلب امام حسین می شکند و چشمان اولیاء الله گریان می شود .
آقای رئیس جمهور بعد از آن که پدر بزرگ شما ندای ارجعی حق را لبیک گفت ، مادر بزرگ شما در حالی که مادر مکرمه جناب عالی ، سیده خانم طفل خردسالی بود به خانه مشهدی عباس علی کفاش صوفی رفت و مادر شما در فضای معنوی خانه درویش رشد کرد و دایی شما آقای پزشکپور فرزند درویش است .
جد پدری شما پیشه ور بود و سال ها با دراویش معامله داشت و مرحوم پدرتان در کودکی همراه پدر به خانه دراویش می رفته و از نزدیک با آن ها حشر و نشر داشته و در جوانی مرحوم پدرتان ، میرزا احمد صباغیان زمانی که هنوز در آرادان کاسب بوده از نزدیک با افکار و باورهای اعتقادی دراویش آشنا بوده و با آنها رفاقت ها و خاطرات فراوان داشته ، خدایش رحمت کند که نقل آن خاطره ها زمان و مجال دیگری می طلبد .
آقای رئیس جمهور خانه مرحوم حاج غلامرضا حسنانی را که در آن متولد شدید و طفولیت را در آن سپری کردید ، به خاطر دارید ، در همسایگی شما دراویش بزرگواری چون مرحوم کربلایی آقا محمد رنجبر و کربلایی میرزا محمد و ... زندگی می کردند آیا آنها خدای ناکرده آدم های بی اعتقادی بودند و یا برعکس انسان هایی خوشنام و مهربان و کریم بودند و از بانیان روضه خوانی های سیدالشهدا و تامین کننده مخارج ماه محرم و صفر و هزینه منبرهای مبلغین روحانی بودند و همت درویشان نیکنامی چون کربلایی آقا محمد رنجبر و ... و چند درویش دیگر بود که روضه خوانی و عزاداری سالار شهیدان در زادگاه شما با آن عزت و آبرو بر پا می شد و گرمی عزاداری امام حسین (ع) در زادگاه شما با هزینه های مرحوم درویش کربلایی آقا محمد رنجبر و صدای طبل مرحوم عموی شما آقای محسنی و نوحه خوانی مرحوم درویش ذوالفقار خان نعمت اللهی بود و مضافا معروض می دارد که در ایام ماه مبارک رمضان هزینه های منبر و پذیرایی و اسکان مبلغین روحانی اعزامی از قم و دامغان و ... با خاندان کربلایی آقا محمد رنجبر صوفی بود .
آقای رئیس جمهور از بزرگان فامیل و از والده و دایی خود بپرسید که آیا دراویش شیعه اثنی عشری و مقید به آداب شرع مطهر هستند یا خیر ؟
آری فامیل شما می دانند که دراویش نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی شیعه اثنی عشر و مقید به آداب شرع و بلکه بالاتر دائم الوضو و ملزم به رعایت مستحبات دین مبین هستند .
آقای رئیس جمهور از فامیل بپرسید و به وزرای محترم اطلاعات و کشور و دادگستری بگویید که اینان سحر خیزانی هستند که قبل از اذان صبح برمی خیزند و بیداری را با تلاوت قرآن و نماز آغاز می کنند ودر زندگی روزانه دنیا به پیروی مولایشان علی (ع) از دست رنج خود زندگی می کنند ، از هیچ حکومتی طمع دنیوی ندارند و بی میلی به حکومت و سیاست را از برخورد مولا با ابن عباس که فرمود من ارزش این کفش وصله دار را بیشتر از حکومت بر شما می دانم ، آموخته اند . و در سر آنها هیچ داعیه سیاست و سیاست بازی نیست .
آقای رئیس جمهور خواسته ما از بیان این گلایه ها نه این است که شما را ، خدای ناکرده وامدار خود کنیم ویا این که خواستار ترحم شما باشیم . بلکه بر اساس طریقه عملی دراویش بنابر دستورات مولانا حضرت آیة الله العظمی محمد حسن صالح علیشاه (ره) که مندرج در رساله شریفه پند صالح به عنوان وظایف دراویش آمده ، مبنی بر : « با خداوند به بندگی ، با عموم به شفقت و خیرخواهی ، با برادران دینی به خدمت و کوچکی » در خاطر داشته و عمل را مطابق آن سازیم اعلام می داریم که تک تک دراویش مهرورزند و از سر مهربانی از شما می خواهند در صدد جبران خسارات مادی و جسمی و روحی دراویش قم و بروجرد برآیید که یقینا با این کار روح اسلاف حضرت عالی به آرامش نزدیک تر گردیده و خود شما نیز از دوستان دلجویی کرده اید .
آقای رئیس جمهور همانگونه که مستحضرید پس از فاجعه تخریب حسینیه قم پای کوبان و شادمان مکان تخریب شده حسینیه را آسفالت کرده و نمایشگاهی زدند و گفتند اینجا آلات و ادوات فسق و فجوری که از دراویش به دست آمده به نمایش عموم گذاشته می شود و افتراها و تهمت هایی زدند . رفتار آن ها تداعی ورود کاروان اسرای کربلا را به کوفه می کند ، مگر می توانستند بگویند اینها آل الله و از خاندان پیامبرند . گفتند اینان کافران و بی دینانی هستند که از دین اسلام خارج شده و در اسلام بدعت گذارند .
درویشی تعریف می کرد : مرا کتک خورده و رنجور با سری شکسته به همراه جمعیتی حدود پانصد نفر به اسارت به بازداشتگاه سپاه قم بردند . افسر پاسداری در بدو ورود گفت : می گویند شما سنی هستید . من که زخمی و خسته و ناتوان بودم اما با افتخار می گویم زیر باران سنگ و آتش و کتک اشکم سرازیر نشد ولی شنیدن این سخن دلم را شکاند ، به هق هق گریه ام انداخت ، رو کردم به افسر و گفتم : جناب سرگرد ما را از کجا دستگیر کردند و به اینجا آوردند ؟ گفت : حسینیه شریعت . گفتم : آیا سنی ها حسینیه دارند ؟ می گریستم و بی اختیار تکرار می کردم مگر سنی ها حسینیه دارند ؟مگر ... افسر منفعل شد و محل را ترک کرد .
آقای رئیس جمهور پس از فاجعه جانگداز کربلا حداقل دولت یزید فرصتی به زینب (س) و حضرت سجاد (ع) داد که خود را معرفی نمایند و بگویند مسلمان اند و فرزند پیامبر ، نه بدعت گذارند و نه خارجی .
آقای رئیس جمهور انصاف دهید در دولت مهرورزی آیا دراویش تریبون و یاروزنامه و یا رادیو و ... دارند که اعلام کنند جناب شریعت و خاندان معظم شریعت در قم به خوشنامی مشهورند ، از خانواده روحانی اند ، برای انقلاب و مملکت شهید داده اند و خانه اجدادی خویش را که حدود صد و سی سال در آن روضه سیدالشهدا برگزار می شد وقف کردند و حسینیه ساختند . به دراویش فرصت داده می شود که بگویند بزرگ سلسله آنها حضرت آقا سلطان علیشاه شهید (ره) صاحب تفسیر بزرگ بیان السعاده که از تفاسیر مورد وثوق و اعتماد بنیان گذار بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی (ره) بوده و ایشان بدون هیچ پرده پوشی در تفسیر سوره حمد که از تلویزیون برای عموم مردم ایران پخش می شد از آن یاد می کند و آن را به بهترین شکل به عنوان یکی از برجسته ترین تفاسیر عصر غیبت معرفی می نماید و با آنکه حضرتش مسندنشین شریعت بود و نظریات معتبر و ارزنده فقهی زیادی داشت از دادن فتوا پرهیز می کرد و فتوایی نداد اما تریاک و مواد مخدر را صد و سی سال قبل حرام اعلام کرد . و افتخار صوفیه است که پرچمدار مبارزه با مواد مخدر است و درویشان این سلسله هرگز گرد منکرات نمی گردند . و آنها در حسینیه شریعت قم صرفا عزادار اباعبدالله الحسین (ع) بودند و در سیزده محرم هزار و سیصد و هشتاد و چهار زخم خوردند و به اسارت رفتند و حسینیه شان مانند خیمه مولایشان حسین (ع) آتش گرفت .
آقای رئیس جمهور چهار نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از شهرستان گرمسار آرادانی هستند از آنها بپرسید که دراویش از نظر اخلاقی چگونه اند ؟ در ضمن به استحضار می رساند اخیرا روحانی به نام آقای احدی به سمنان می آید و مردم را علیه دراویش می شوراند و تهمت ها و افتراهای بی اساسی را به دراویش وارد می کند که به پیوست پنج سخنرانی ( به صورت سی دی ) نامبرده ارسال می گردد . تا انشاالله در رفع فتنه مفید آید . مبادا که اتفاق مشابه قم و بروجرد در سمنان بیفتد و آقای وزیر کشور اعلام کند که یک حادثه بود ، نه حادثه نیست ، نقشه است . نقشه ای که وحدت مسلمین را به خطر اندازد و بالاتر صفوف شیعیان را متزلزل سازد .
در خاتمه فرازی از رساله شریفه پند صالح تالیف مولای معظم حضرت آیه الله العظمی محمد حسن صالحعلیشاه ، که دراویش همیشه آن را می خوانند و بلکه آن را در حافظه دارند و زندگی دنیایی و اخروی خویش را بر رهنمودها و دستورات آن منطبق می سازند ، برایتان مرقوم می نماییم و از شما تقاضا داریم یک بار دیگر با تامل در سحر قبل از نماز این گلایه نامه را بخوانید .
پند صالح : « سحر ، و سحرها که هوا صافی است و تن در آسایش و روح روشن و بی آلایش است و هنوز به کار دنیا نپرداخته در شبانه روز بهترین ساعات است که گناهان خود را پیش چشم آورده ، راز و نیاز با بخشنده بی نیاز نماید و فواید روحی و جسمی و بهره بری در کارهای دنیوی و اخروی بر بیداری بین الطلوعین فراوان مترتب است . »
آقای رئیس جمهور دراویش همشهری شما راضی نیستند تصویر ناشایست و بدی از یکی از فرزندان شهرشان در تاریخ باقی بماند .
خداوند به همه آنهایی که به اشتباه حکم می رانند و قضاوت می کنند ، بینش و شهامت و شجاعت حر را عطا فرماید ، آمین .

جمعی از برادران دراویش نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی شهرستان گرمسار

منبع: سایت مجذوبان نور

برچسب‌ها: ,