اخبار سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی: مطالب جدیدی از نقل‌های شاهدان در داخل حسینیه سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی

سلام

شنبه

مطالب جدیدی از نقل‌های شاهدان در داخل حسینیه

پس از حمله و بازداشت با خشونت و تحقیرآمیز متحصنین از مقابل حسینیه در خیابان ارم ، درگیری برسر تصرف حسینیه بیش از ۵ ساعت ادامه یافته است . حمله مهاجمین در ساعات آخر بسیار شدید بوده و از سلاح‌های خاص استفاده می‌شده . به گفته یکی از خانم‌ها صدای انفجارهای مهیبی شنیده می‌شد و در و دیوار می‌لرزید . به‌گفته دیگری شعله‌های مهیب آتش از کانال‌های هوا به داخل می‌آمد . همچنین مهاجمین اقدام به تیراندازی با سلاح جنگی کرده‌اند . یک نفر از فقرا در تهران ۱۸ گلوله در پا دارد . یک شاهد اظهار کرده که دیده دست کسی بر اثر اصابت گلوله جدا شده است . شدت گاز اشک‌آور بحدی بوده که اشخاص حاضر در محل تا چند روز دچار ناراحتی تنفسی شده‌اند .
در مقابل مدافعین با کندن سنگ‌های پله‌ها و کف حسینیه و خرد کردن آنها ، از بام‌های مشرف به خیابان ارم به مقابله پرداخته‌اند . همچنین کپسول‌های گاز اشک‌آور که به داخل شلیک می‌شده را به خیابان پرت می‌کرده‌اند .
در این حال پس از ساعت ۱۰ شب مدافعین که قصد تسلیم نداشته‌اند ، چون احتمال اقدامات وحشیانه‌تری داده می‌شد تصمیم به خروج از حسینیه در حالتی که بشکل تسلیم نباشد گرفتند .
پس از خروج از حسینیه علی‌رغم حمایت بخشی از نیروی انتظامی عناصر لباس شخصی اقدام به ضرب و شتم فقرا کرده‌اند بطوری که کسانی که بر اثر ضرب و شتم صدمه دیده‌اند یا در اول درگیری بین متحصنین بوده‌اند یا در آخر هنگام خروج از حسینیه به‌دست مهاجمین افتاده‌اند . افراد شنیده‌اند که اشخاصی اظهار می‌کرده‌اند که نذر کرده‌اند تعدادی باتوم به درویش‌ها بزنند . تعدادی از مدافعین را از بام طبقه اول به پایین پرت کرده‌اند که در بین آنها افراد نوجوان هم بوده‌اند . یکی از این افراد پس از ۴۸ ساعت بازداشت با لباس خونی ، به‌تنهایی در تهران به منزل یکی از دوستانش مراجعت کرده است . پس از آن‌هم مهاجمین به اتوبوس بازداشت شده‌ها حمله‌ور شده و به داخل اتوبوس‌ها کوکتل‌مولوتوف پرت کرده‌اند .

- به گفته یکی از خانم‌ها حین درگیری در حسینیه یک زن حامله جنین ۴ ماهه خود را بدون هیچ امکاناتی سقط کرده است .
-
مهاجمین ابتدا به قسمت خانم‌ها حمله کرده و آتش زده‌اند و زن‌ها در بین آتش قرار گرفته و تعدادی چادرهایشان سوخته است .
-
مهاجمین پس از تصرف حسینیه به منزل آقای شریعت حمله کرده و بطرز وحشیانه‌ای آن را به‌هم ریخته و غارت کرده‌اند .
-
در جریان تخریب حسینیه در روز بعد غیر از خود بنای حسینیه تمامی املاک و ساختمان‌های اطراف که بنوعی مربوط به آن یا افراد منتسب به آن بوده نیز تخریب شده است .
-
طبق تخمین زده شده تعداد فقرا در بیرون حسینیه ( متحصنین ) بیش از ۱۰۰۰ نفر و در داخل حسینیه بین ۲ تا ۳ هزار نفر بوده است که حدود ۵۰۰ زن در داخل و بیش از ۵۰ زن در بین متحصنین در خیابان ارم بوده‌اند .
-
مهاجمین برای شروع حمله به متحصنین با انداختن کوکتل‌مولوتوف به داخل خانم‌ها شروع کرده‌اند .
-
به‌گفته یکی از شاهدان تعداد بسیار زیادی نیروی کمکی از تهران اعزام شده بود که در خیابان‌های اطراف بطور آماده‌باش بسر می‌بردند .
-
هنوز نامی از کشته‌شدگان شنیده نمی‌شود .
-
راننده اتوبوسی که تعدادی از متحصنین را از محل دور کرده قصد پیاده کردن آنها را داشته است ولی این افراد خواسته‌اند که با بقیه باشند . این افراد با همکاری راننده اتوبوس پس از مدتی جستجو به محل بازداشت مراجعه کرده‌اند .
-
از اول تا پایان درگیری تعداد زیادی موفق به فرار شده‌اند .
-
برای همه بازداشت‌شدگان پرونده‌سازی شده و تهدید شده‌اند که مکالمات تلفنی آنها کنترل می‌شود .
-
تا این ساعت اکثر بازداشت‌شدگان که تعداد زیادی زن در بین آنها بودند آزاد شده‌اند ولی هنوز از تعدادی خبری در دست نیست .
-
چنانکه شنیده می‌شود تعداد زخمی‌های نیروهای شخصی مهاجم بسیار بیش از آنی است که در رسانه‌های رسمی اعلام شده است .
-
علی‌رغم صدمات وارده ، تخریب حسینیه و بی‌خبری از تعدادی از افراد روحیه فقرا خوب است .

- به گفته منابع آگاه در حمله و تصرف اول حسینیه در یک ماه قبل توسط اداره اطلاعات که حدود یک هفته به‌طول انجامید ، یک زن و شوهر در داخل حسینیه حبس شده بودند که به آنها آب و غذا داده نمی‌شد و درحالی که کودک شیرخوارشان در بیرون حسینیه مانده بود علی‌رغم مراجعه مکرر اجازه تحویل بچه به مادر برای شیر دادن نداده‌اند .
-
در طی مدت این یک ماه به ۳۰ تن از مقامات بلندپایه کشور کتبا تظلم شده بود که هیچ پاسخی از آنها دریافت نشده است .


با توجه به اظهارات مسوولین کشور درباره علل این حادثه ، درصورت امکان بزودی برای تنویر افکار عمومی مطالب جدیدی در این باره منتشر خواهیم کرد . ضمنا از تعدادی از شاهدان خواسته شده مشاهدات خود را بنویسند درصورتی که به دست ما برسد منتشر خواهد شد .

برچسب‌ها: