اخبار سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی: تاکنون مصدومان به پزشکی قانونی معرفی نشده اند سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی

سلام

شنبه

تاکنون مصدومان به پزشکی قانونی معرفی نشده اند

شیرین عبادی ، با انتقاد از روند رسیدگی به پرونده برخی دراویش گنابادی ، شیوه اتخاذ شده در این پرونده را دلیل از بین رفتن آثار ضرب و جرح شاکیان عنوان کرد.

یکی از وکلای برخی دراویش گنابادی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان روند این پرونده و اعلام شکایت اولیه به دادسرای عمومی شهرستان قم ابراز داشت:‌ تکلیف قانونی دادسرا معرفی مصدومان به پزشکی قانونی بود ولی به دلیل روحانی بودن یکی از متهمان، این پرونده به دادسرای ویژه‌ی روحانیت قم و پس از آن به دادسرای ویژه‌ی روحانیت تهران ارسال شد که با مراجعه به این دادسرا گفته شد طبق قانون، وکلا باید حتما روحانی باشند.
وی افزود: من ادعا کردم که طبق قانون تنها وکیل متهم باید روحانی باشد، من وکیل شاکی هستم اما متاسفانه این استدلال مورد قبول قرار نگرفت و تاکنون مصدومان از سوی هیچ یک از مراجع قانونی به پزشکی قانونی معرفی نشده‌اند.
عبادی با غیرقانونی خواندن این شیوه گفت: این وضعیت باعث شده آثار ضرب و جرح از بین برود. توجه مقامات قضایی را به این مساله جلب می‌کنم که قانون آیین دادرسی کیفری تکلیف صلاحیت مراجع و هم‌چنین شیوه‌ تحقیق و تکمیل پرونده را مشخص کرده است.

ایسنا ۸۵/۴/۲۱

برچسب‌ها: