اخبار سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی: متن شكایت از امام جمعه سمنان سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی

سلام

یکشنبه

متن شكایت از امام جمعه سمنان

هو
۱۲۱

« هیهات هیهات لما توعدون »
سوره مؤمنون آیه ۳۶

« یریدون ان یطفؤا نور الله بافواههم و یابی الله الا ان یتم نوره و لو کره الکافرون »
سوره توبه آیه ۳۲

چراغی را که ایزد بر فروزد / هر آن کو پف کند ریشش بسوزد


ریاست محترم شعبه دوم دادگاه ویژه روحانیت تهران

با سلام ، توقیرا در خصوص پرونده کلاسه ۸۵/۱۱۲۱۳/و/۲ مطروحه در آن شعبه پیرامون شکایت اینجانبان علیه حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی « امام جمعه سمنان » مطالبی را به استحضار می رساند :


الف : مروری بر حقانیت تصوف از دیدگاه علماء اعلام « کثر الله امثالهم » .

« قل یا اهل الکتاب تعالوا الی کلمه سواء بیننا و بینکم » سوره آل عمران آیه ۶۴
«
و من تو را ای برادر عزیز سفارش می کنم که به این عارفان و حکیمان که از شیعیان خالص علی بن ابیطالب و اولاد معصوم او علیهم السلام هستند و در راه آنان قدم بر می دارند و به ولایت و دوستی آنان متمسکند گمان بد مبر ومبادا که درباره آنان سخن ناپسندی برانی و یا به آنچه در باره آنان گفته می شود گوش فرا دهی که می افتی به آنجا که باید بیفتی »
آیت الله خمینی ؛ مصباح الهدایه الی الخلافه و الولایه ؛ صفحه ۷۳

کسانی که گمان می کنند تصوف و عرفان پدیده‌ای متفاوت از اسلام است و با راه انداختن غائله و فتنه و سر و صدا و آشوب حسینیه صوفیه را به آتش می کشند و تخریب می کنند لازم است از جهت اعتلای اسلام و ایجاد وحدت و اتحاد مسلمین کمی بیشتر تامل و تحقیق نمایند و با عدم اطلاع و آگاهی از عرفان اسلامی و عدم آگاهی از سیر و سلوک الی الله بر اثر اغواء و تحریک نادانان و مغرضان و معاندین عرفان و خدا ناشناسان از حقیقت بی خبر نه تنها به مسلمانان بلکه به مراجع تقلید و علمای اعلام ، اهانت روا داشتند . نظیر آنچه در سمنان رخ داد و امام جمعه شهرستان سمنان « متشکی عنه » بدون توجه و آگاهی ، درباره تصوف اینگونه سخن پراکنی نموده و موجب هتک حیثیت روحانیت شدند . در حالی فرقه دراویش را ضاله خطاب نموده و حسینیه آنها را همان مسجد ضرار معرفی و از تخریب و به آتش کشیده شدن آن حمایت می نمودند که حضرت ختمی مرتبت (ص) الفقر فخری فرمودند و حضرت آیت الله خمینی در کتاب آداب الصلوه صفحه ۱۶۷ در اخطار به منکرین اهل عرفان و تصوف و قانعین به شریعت مقدس می نویسند : « و کسانی که دعوت به صورت محض می کنند و مردم را از آداب باطنیه باز می دارند و می گویند شریعت را جز این صورت و قشر معنی و حقیقتی نیست ، شیاطین طریق الی الله و خارهای راه انسانیت اند و از شر آنها باید به خدای تعالی پناه برد که نور فطرت الله را که نور معرفت و توحید و ولایت و دیگر معارف است در انسان منتفی می کنند و حجاب های تقلید و جهالت و عادت و اوهام را به روی آن می کشند و بندگان خدای تعالی را از عکوف به درگاه او و وصول به جمال جمیل او باز می دارند و سد طریق معارف می نمایند و قلوب صافی بی آلایش بندگان خدا را که حق تعالی با دست جمال و جلال خود تخم معرفت در خمیره آنها پنهان فرموده و انبیاء عظام و کتب آسمانی را فرستاده برای تربیت و تنمیهء آن ، به دنیا و زخارف آن و جهات مادی و جسمانی و عوارض آن متوجه می کنند و از روحانیات و سعادات عقلیه منصرف می کنند و حصر عوالم غیب و جنت های موعوده را می نمایند به همان ماکولات حیوانیه و مشروبات و منکوحات و دیگر از مشتهیات حیوانی . اینها گمان می کنند که حق تعالی این همه بسط بساط رحمت فرموده و با این همه تشریفات کتاب ها نازل فرموده و ملائکه الله معظم فرو فرستاده و انبیاء عظام مامور فرموده برای اداره کردن بطن و فرج ، غایت معارفشان این است که بطن و فرج را در دنیا حفظ کن تا به شهوات آن در آخرت برسی . آن قدری که اهمیت به جماع پانصد ساله می دهند به توحید و نبوات نمی دهند و تمام معارف را مقدمه تعمیر بطن و فرج می دانند و اگر حکیمی الهی یا عارفی ربانی به روی بندگان خدا بخواهد دری از رحمت باز کند و ورقی از حکمت الهی بخواند از هیچ نسبت و بد گویی و فحش و تکفیری به او خودداری نمی کنند . اینها به طوری منغمر در دنیا شدند و به شهوات بطن و فرج اهمیت می دهند که میل ندارند سعادت دیگری در دار تحقق موجود باشد جز شهوات حیوانی با آن که اگر سعادت عقلیه هم در عالم باشد به بطن و فرج آنها ضرری نمی رساند » .
سید حیدر آملی صاحب تفسیر بحر الابحار کتابی به قرب هفتاد هزار بیت از دلایل و احادیث اهل بیت علیهم السلام تصنیف نموده در بیان آنکه شیعه ای که صوفی نباشد شیعه نیست وصوفی که شیعه نباشد صوفی نیست
.
مرحوم مجلسی اول در رساله تشویق السالکین در صفحات ۲۰
- ۱۸ می نویسند : « پس اگر جمعی از نادانان که در میان عوام خود را به طالب علم شهرت داده اند مذمت این طریقه می نمایند ، معلوم است که از کمال نادانی یا محض حسد و اغراض فاسده نفسانی خواهد بود و عاقل باید که فریب این شیاطین را نخورد و از این سعادت عظمی که مقصد اقصی و طریقه انبیا و ائمه هدی و شیوه اولیا و مردان راه خداست محروم نماند . هر چند این کاری است دشوار و شربتی است بر اکثر طبایع ناگوار و جهاد اکبر و میدان ترک سر است و موقوف بر همتی عالی است و تایید ازلی و حاصل سخن آن که بدانی که اصل تصوف صافی نمودن باطن است از زنگ ماسوی و متخلق شدن به اخلاق الله و تحصیل کمالات روحانی و رسیدن به مقام قرب و معرفت عیانی ، نه چنان که نادانان گمان می برند که تصوف محض لهو و لعب است ، بیهوده یا دکانی است در بازار هوی به زرق و ریا چیده و طریقت مخالف شریعت مصطفوی (ص) و مبانی طریقت مرتضوی (ع) که « کلا انهم عن ربهم يومئذ لمحجوبون »
به هر حال تهمت نفاق به مسلمین و مومنین متعهد و اهل طهارت دایم و صلوه پیوسته ، تهمت نابخشودنی است
. اگر تخریب مسجد ضرار بر محمد بن عبدالله (ص) وحی شد ، جناب امام جمعه سمنان نیز باید صریحا اعلام نماید که تخریب حسینیه شریعت قم به عنوان مسجد ضرار و پایگاه نفاق و فتنه بر چه کسی وحی شده است ؟ و یا چه کسی ادعای پیغمبری و نزول وحی بر وی را در این عصر و زمان دارد ؟ آیا سزاوار است که در لباس روحانیت ، اینگونه تهمت به پیروان مخلص علی ابن ابیطالب و شیعیان خاص وی و آل اطهارش زده شود ؟ این همه آیت الله خمینی در وحدت و اتحاد اسلام کوشیدند و تفرقه اندازان را منافق می دانند ، اینگونه تفرقه اندازی و تکه تکه کردن اسلام آن هم در تریبون نماز جمعه که می بایست مبلغ احکام دین رسول گرامی اسلام باشد ، را چه می توان تعبیر کرد ؟ و کسانی را که ایشان در آثار خود به آنها متوسل می شوند و در روز حشر به شفاعت آنان امید فرج دارند ، مورد اهانت قرار دادن ، آیا ضدیت با ولایت ائمه هدی نیست ؟
بزرگان اهل عرفان بالاخص این سلسله جلیله علیه ، دل شکسته و تن خسته می خواهند و پی مرید هم نمی گردند
. تبلیغ اینان به عمل و بندگی است . زیرا اصول دین فقط منوط به بیداری جان است که آن را یقظه می نامند .
ذکر این نکته نیز لازم است که آنچه بیان شد من باب ایضاح بود چرا که درویشی از هر دلیل و برهانی مبری است و نیازی به اثبات آن نمی باشد و فقر و درویشی به وجود علمای درویش افتخار نمی ورزد بلکه این افتخاری برای علماست چرا که محمد
(ص) فرمود : الفقر فخری .


ب : تحلیل حقوقی سخنرانی امام جمعه سمنان و بررسی عناوین مجرمانه قابل انتساب به آن :

۱. افترا ؛ موضوع ماده ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی ایران :
افترا عبارت است از انتساب امر مجرمانه به دیگری
. در سخنرانی امام جمعه سمنان اعلام شده است که حسینیه شریعت قم ، پایگاه نفاق و یا به تعبیری مسجد ضرار بوده و حضور دراویش سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی را جهت مراسم ذکر و فکر فقری و عزاداری سیدالشهدا و احیای فتاوی علمای اسلام و تامین نظر واقف ، تعبیر به توطئه علیه نظام نموده اند . صرف نظر از مطالبی که در باب عرفان و تصوف فوقا عرض شد ، حسینیه شریعت قم به موجب سند رسمی وقف خاص تنظیمی دفتر اسناد رسمی ۷۲ تهران وقف خاص دراویش این سلسله بوده و به قبض متولی منصوص در آن در آمده است که حال جناب امام جمعه سمنان می بایست صحت این اسناد را ثابت نماید .

۲. نشر اکاذیب ؛ موضوع ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی ایران :
طرح مطالبی بی اساس با علم به دروغ بودن آنها و انتساب اعمالی بر خلاف حقیقت به اشخاص به قصد تشویش اذهان عمومی ، اشاعه اکاذیب بوده و قابل تعقیب کیفری است که سخنرانی امام جمعه سمنان در خطبه های نماز جمعه مصداق بارز اشاعه اکاذیب است
.

۳. اهانت به دین اسلام و مقدسات مذهبی ؛ موضوع ماده ۵۱۳ قانون مجازات اسلامی :
اهانت به باورهای مذهبی و یا جریحه دار نمودن احساسات عمومی یا بدبین کردن مردم نسبت به مبانی مذهبی علاوه بر اینکه کاری خلاف اخلاق سلیم و وجدان بشری است می تواند موجب اخلال در امنیت داخلی و حتی خارجی کشور شود
. سخنرانی امام جمعه سمنان در خطبه های نماز جمعه اهانت صریح به دین اسلام و مقدسات مذهبی شیعیان بوده و می بایست برخورد مناسبی با توهین کننده به عمل آید تا بلکه موجبات تنبه فراهم شود .

۴. تقصیرات مقامات و سوء استفاده از مقام :
بنا بر مطالب معروضه در بند الف این لایحه و مداقه و امعان نظر در آثار حضرت آیت الله خمینی
(ره) و ارادت ایشان به بزرگان اهل عرفان و نامه حاکم شرع وقت ایران مبنی بر اعلام به برادران سپاه پاسداران و قوای انتظامی و ماموران و ضابطین ارگانهای قضایی که : متعلقان این سلسله در سایه دولت علیه جمهوری اسلامی مامون و مصون از هرگونه تعرض می باشند و باید کوشید تا چهره نورانی رحمت للعالمین به همه اقشار بشریت معرفی شود ، و هم چنین نامه محرمانه ریاست محترم وقت جمهوری اسلامی ایران جناب آقای خاتمی به وزرای اطلاعات و کشور در خصوص تعطیلی مجالس پیروان این سلسله در حسینیه محبوب سمنان و نامه اداره کل سیاسی وزارت کشور به استانداری سمنان مبنی بر تامین امنیت و نظم جلسات متشکله برادران دراویش گنابادی در سمنان ( تصاویر تقدیمی ضمیمه شکوائیه ) ، و مقررات مندرج در فصل دوم قانون ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص آثار ثبت اسناد ، این سخنرانی مصداق سوء استفاده از مقام و استنکاف از اعتبار دادن به سند ثبت شده رسمی وقف خاص بوده و با توجه به حسن نظر امام راحل به بزرگان و محترمین این سلسه سخنرانی امام جمعه سمنان را حتی می توان از مصادیق اهانت به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و عناد و مخالفت با سیاستها و خط مشی‌های نظام دانست .

۵. نقض قانون اساسی و نقض پیمان های بین المللی حقوق بشر :
اعلام حمایت امام جمعه سمنان از جنایت علیه دراویش سلسه نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی در قم و تخریب و به آتش کشیدن حسینیه موقوفه خاص شریعت قم و بازداشت غیر قانونی دراویش ، خود از مصادیق بارز نقض اصول و مبانی قانون اساسی ایران و نقض پیمانهای بین المللی در خصوص رعایت حقوق اساسی بشر است
. چرا که قانون اساسی ، دین رسمی کشور را اسلام و مذهب رسمی را شیعه اثنی عشری اعلام می نماید و اینگونه جنایت ها به نام اسلام بر شیعیان خاص علی ابن ابیطالب و اظهار حمایت امام جمعه خطه‌ای از مملکت اسلامی از این اقدامات وقیحانه ، خود نقض مبانی قانون اساسی است و قابل تعقیب کیفری می باشد .

۶. هتک حیثیت روحانیت ؛ موضوع تبصره ماده ۱۸ آیین نامه دادسراها و دادگاه های ویژه روحانیت :
برابر تبصره ماده ۱۸ آیین نامه دادسراها و دادگاه های ویژه روحانیت اصلاحی ۱۳۸۴ ، اعمالی که عرفا موجب هتک حیثیت روحانیت و انقلاب اسلامی باشد ، برای روحانیون جرم تلقی می شود
.


بنا بر آنچه که در بند الف و قسمت چهارم بند ب این لایحه مذکور است ، سخنرانی امام جمعه سمنان در خطبه های نماز جمعه و اعلام اینکه حسینیه موقوفه خاص شریعت قم مسجد ضرار و پایگاه نفاق بوده و تشکیل مجالس ذکر و فکر فقری دراویش را توطئه ای علیه نظام معرفی نموده اند مصداق بارز هتک حیثیت روحانیت و انقلاب اسلامی است چرا که تعیین ائمه جمعه از سوی مقام معظم رهبری در هر استان و شهرستانی در مملکت اسلامی ، برای تبلیغ احکام واقعی اسلام و معرفی چهره نورانی رحمت للعالمین برای همگان است نه اینکه چماق طعن به دست گرفته و مجالس تذکر آل عبا توسط شیعیان علی و سالکین طریق الی الله را توطئه‌ای علیه نظام اعلام و موجبات بدبینی مردم را نسبت به باورهای مذهبی ایجاد و سد طریق معارف نمود.

من حیث المجموع ابراز و اظهار این مطالب از سوی امام جمعه سمنان به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در سمنان مستوجب تعقیب کیفری است تا ملبسین به لباس روحانیت در مقام اهانت به مسلمین برنیایند چرا که تضعیف جمهوری اسلامی سبب آسیب به کلیه مسلمین بالاخص شیعیان و به ساحت مقدس نبی اکرم و دوازده جانشین بر حقش علیهم السلام است .


با سپاس
شکات پرونده

پیوست های لایحه : CD سخنرانی امام جمعه سمنان و سند رسمی وقف خاص

منبع : قانون و دراویش

برچسب‌ها: